11 Idea Deko Guna Paip PVC Tanpa Perlu Berbelanja Besar
Deko
Buat hiasan dalam rumah guna paip je!

Tahun 2016 dijangka menjadi tahun yang sukar, berikutan kenaikan harga barang hingga menyebabkan kurangnya kuasa membeli di kalangan rakyat Malaysia. Daripada barang runcit hinggalah kepada perhiasan dalam rumah, semuanya jadi mahal.

Ukur baju di badan sendiri. Kalau rasa tidak mampu membeli, lupakan. Atau jika mampu lakukan sendiri dengan kos minima, lakukan sendiri. Mencari hiasan dalam rumah tidak memerlukan belanja yang banyak sekiranya korang tahu apa yang korang mahukan. Sebenarnya, jika kreatif, korang sendiri boleh menghasilkan pelbagai jenis hiasan tanpa perlu mengeluarkan kos yang besar. Contohnya, dnegan menggunakan paip pvc, bermacam bentuk hiasan korang boleh lakukan.

Jika tak mampu melakukannya sendiri, upah rakan atau orang yang tahu membuatnya. Sekurang-kurangnya korang dah ada idea, paip pvc pun dah beli sendiri, cuma tinggal nak buat sahaja. Korang boleh tengok 11 idea deko menggunakan paip pvc seperti di bawah. Kreatif kan?

1. Tempat letak dedak ayam

Korang yang buat rumah atas tanah sendiri dan ada bela ternakan, memang sesuai buat benda ni.

2. Kerusi untuk anak-anak kecil bersantai di luar rumah



3. Tempat sidai tuala

Ini memang rare dan memudahkan sangat. Tak perlu campur aduk baju dengan tuala bila menyidai.

4. Tempat letak berus gigi

Comel dan jimat ruang. Siap boleh label nama untuk tahu siapa punya!

5. Tempat letak tuala kecil dalam bilik air

Bukan tuala saja. Macam-macam benda lain boleh letak.

6. Tempat letak buku

Sesuai di sekitar ruang tamu. Nampak stylish!

7. Meja kecil

Sesuai untuk diletakkan dalam bilik.

8. Hiasan Elegan

Kalau kena gaya potong dan dipadankan dengan perabot sedia ada, memang sangat sesuai untuk hiasan ruang tamu. Cek warna latar belakang (wallpaper/cat), kemudian padankan dengan warna paip. Terbaik!

9. Penyangkut baju serba guna

Nak jemur, hamparkan atau sangkut baju-mana mana pun boleh!

10. 'Docking' komputer riba

Ukur lebih kurang saiz komputer riba, boleh terus buat docking ini.

11. Tempat simpan kasut

Ini memang biasa orang buat. Senang nak simpan kasut kesayangan yang banyak sangat itu.

Artikel berkaitan